Sennheiser PMX 680i Sports

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser PMX 680i Sports op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Stelka 02-09-2012
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680i Sports

Ik had een Ipod nano aangeschaft voor tijdens het joggen en wat me al meteen irriteert na 10 meter was dat de dopjes uit je orenvallen of half blijven liggen in je oor.

Daarna dit apparaat gekocht en wat een verademing. Oke het is groter dan z'n in ear dopje maar ik kan dit elke sporter aanraden. Hij blijft ten alle tijden goed in je oor zitten de bediening is super handig tijdens het lopen en hij is zo licht dat je bijna niet door hebt dat je hem in hebt. Er wordt ook een knijpertje bij geleverd zodat je het snoer aan je shit in je hals kan vast klemmen waardoor je niet van die zwepende draden krijgt en het snoer is daardoor ook prima onder je shirt langs te halen zonder dat het aan je oren gaat trekken tijdens het lopen

Zoals ik al zij ik gebruik hem tijdens het joggen en uit ervaring kan ik melden dat hij goed tegen de regen kan.

Ik zelf ondervind altijd een beetje pijn aan mijn oor als ik z'n in ear dopje lange tijd in hebt, daar heb je met deze kop telefoon helemaal geen last van aangezien hij in je oorschelp legt. Hier door is de geluidskwaliteit wel ietsje minder als dat je normaal van oordopjes gewend bent, maar ik denk dat weinig mensen daar over zullen vallen.

LET OP: Dit is echt een product voor Apple je kan hem ook gebruiken met andere mp3 spelers maar dan werkt de bediening niet.

Pansek 02-05-2012
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680i Sports

Voorgeschiedenis
Al geruime tijd gebruik ik een Philips hoofdtelefoon tijdens het hardlopen. Helaas valt de linker of de rechter speaker regelmatig van m'n oor. De pootjes van m'n bril misbruik ik daarom om de hoofdtelefoon vast te klemmen. Erg hinderlijk maar, een goed excuus om een nieuwe voor m'n verjaardag te vragen.

Het blijft toch altijd een beetje gokken als je een nieuwe hoofdtelefoon wilt kopen. Luisteren kan vaak nog wel maar, hardlopen ermee wordt een beetje moeilijk. Gezien de ervaringen van anderen viel bij mij de keus op de Sennheiser PMX 680i Adidas Stereo Headset 3,5mm. De i kost weinig meer dan een gewone 680 maar kan telefoongesprekken doorgeven. De microfoon maakt het mogelijk om terug te praten.

Met het controledeel kun je het geluid harder en zachter zetten of een vorig/volgend nummer kiezen. Dat je er ook mee kunt spoelen binnen een nummer is voor mij niet van belang.

Draagcomfort
Het belangrijkste vind ik het draagcomfort. Dat is bij dit model uitstekend. De band loopt over de achterkant van je van oor tot oor. Het speakergedeelte zit half tegen je oor aan. In het verleden heb ik ook in-ears gehad maar, voor sporten is dat niks. Ik heb het idee dat door drukverschil, ontstaan tijdens het sporten, ze vaak uit je oren vallen. Bij gewoon luisteren heb ik daar geen last van. Voordeel van de Sennheiser manier van geluidsoverdracht is dat je ook het verkeer nog goed kunt horen. Voor de veiligheid is dat wel aan te raden.

Geluidskwaliteit
Tijdens hardlopen vind ik de geluidskwaliteit van ondergeschikt belang. Zolang er maar een redelijk geluid inzit dan, vind ik het algauw goed. Thuis heb ik ze ook geprobeerd. Daar klinken ze best goed. Stel je echt hoge eisen aan het geluid dan, kun je zeker betere vinden. Andere personen in dezelfde ruimte hebben geen last van het geluid.

Overig
De hoofdtelefoon is zweet- en waterbestendig misschien ook handig voor anderen die 'm buiten willen gebruiken.

Opletten
Wel even opletten als je de Sennheiser i.c.m. een mp3 speler wilt gebruiken. Het kan zijn dat het geluid erg beroerd klinkt. Ik denk dat dit te maken heeft met het bedieningsdeel in het snoer. Als de knop in het midden indruk dan, klinkt hij zoals het zou moeten. Is niet erg handig tijdens het hardlopen.

Aangezien ik (nog) geen iPhone heb gebruik ik 'm i.c.m. mijn Samsung Gio. Voor muziek afspelen werkt dit prima.

Duurzaamheid
Tot nu heb ik er pas een paar keer mee hardgelopen dus, over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Zwak punt bij dit soort apparaten is vaak het snoer. Ik doe hierbij een oproep aan de fabrikant om het snoer wat sterker/dikker te maken. Het meegeleverde klemmetje is erg handig om het snoer vast te zetten. Zo'n snoer bungelt altijd wat misschien, dat een armband voor de telefoon handiger is.

Conclusie
Zoek je een hoofdtelefoon voor gebruik tijdens het sporten dan, kan ik je deze aanraden.

Negatieve eigenschappen:
snoer bungelt, wel een klemmetje bijgeleverd
snoer mag dikker, ziet er kwetsbaar uit
werkt niet samen met elke mp3 speler (door bedieningsdeel?)

Positieve eigenschappen:
blijft goed zitten tijdens het hardlopen
geluid is ok, verkeer blijft te horen
tijdens het sporten kun je gebeld worden.
zit ook voor brildragers comfortabel